Plac Wojska Polskiego 28,05-075 Warszawa
22 773 40 03
sekretariat.sp174@eduwarszawa.pl

Lektura w pudełku i leporello – sposób na lekturę w klasie IIa

Lektura w pudełku i leporello – sposób na lekturę w klasie IIa

Wiele jest sposobów na opracowanie z uczniami lektury. Niektórzy tworzą komiksy, a inni przygotowują lapbooki lub książki obrazkowe. A uczniowie klasy IIa przygotowali lekturę w pudełku. Zadanie polegało na zgromadzeniu „skarbów” (przedmiotów, rysunków), które kojarzyły się dzieciom z treścią przeczytanej książki Waldemara Cichonia pt. ”Cukierku, ty łobuzie”. Dzieci chętnie prezentowały zawartość swoich pudełek, uzasadniały swój wybór i dzieliły się wrażeniami po poznaniu przygód sprytnego kota. Po obejrzeniu zawartości pudełek uczniowie byli zaskoczeni skojarzeniami i pomysłami kolegów i koleżanek. Wszyscy mieli szansę wykazać się pomysłowością, udowodnili, że znają treść lektury, ale przede wszystkim trenowali umiejętność argumentowania. Lektura w pudełku pojawiła się na lekcji pierwszy raz, ale na pewno nie ostatni.

A następnego dnia uczniowie rozpoczęli pracę nad książeczką – leporello, do której wklejali zadania związane z lekturą. Wspólnie ułożyli kolejne wydarzenia, samodzielnie pisali streszczenie wybranego rozdziału, a także utrwalali wiele zagadnień z podstawy programowej. Wypełnianie kolejnych stron książeczki wzbudziło u dzieci wiele pozytywnych emocji.